מתוך דה-מרקר: כניסה לתחום חיפושי הזהב יכולה להקפיץ מניות

ברק רוזן

פורסם בדה מרקר 07:03 | 08.10.2010

מאת רם עוזרי

ברק רוזן ואסף טוכמאייר הראו אתמול כי חוש הריח שלהם לגבי תחומים חמים בבורסה לא פג.

במאי 2010 השלימו ברק רוזן וטוכמאייר מהלך שבו לקחו את שלד סידב נכסים, רוקנו אותו מפעילות והעניקו לו את השם "משאבי טבע". הם חברו לאיש העסקים הישראלי צרפתי רועי סבג לשם רכישת החברה. משאבי טבע נשלטת בידי סבג (41%), ברק רוזן (4.5%) וטוכמאייר (4.5%). מתחילת מאי זינק שווי החברה ב-209% והיא נסחרה אתמול בסיום המסחר לפי שווי של 30 מיליון שקל.

אחרי שזינקה ב-64% שלשום ללא כל הודעה במחזור מסחר חריג של 3 מיליון שקל, הודיעה אתמול לפנות בוקר החברה כי היא בוחנת רכישת שני מכרות זהב מבעל השליטה שלה. בעקבות ההודעה זינקה המניה אתמול ב-34% נוספים.

משאבי טבע בוחנת רכישת מכרה זהב בקליפורניה וכן רכישת אופציה למכרה זהב נוסף במונטנה כנגד הקצאת מניות. שני המכרות האמריקאיים הוותיקים פועלים משנות ה-80. הדירקטוריון עדיין לא הגיע להחלטה סופית בעניין.

למשאבי טבע יש יתרות מזומנים בסך 3 מיליון שקל. עד רכישת החברה בידי בעלי השליטה הנוכחיים עסקה סידב בייצור מעגלים אלקטרוניים מודפסים.

זהו מקרה נוסף של מניות שמזנקות באחוזים מרשימים לפני הודעות מהותיות על כניסה לתחום חיפושי משאבים. שני המקרים האחרונים היו בתחום הנפט והגז: חברת ספן, שמנייתה זינקה ב-206% לפני הודעתה על כניסה לתחום חיפושי הנפט; ואיזי אנרגיה, שמנייתה זינקה ב-145% שעות לפני שהודיעה על משא ומתן עם רציו לרכישת 10% בהיתר הימי גל. שתי החברות זכו בחודש שעבר לביקור של חוקרי הרשות לניירות ערך.

לידיעה המלאה – ברק רוזן