כתבה על פרויקט אסותא קנדה-ישראל (ברק רוזן אסי טוכמאייר)


להגדלת התמונה לחצו כאן – ברק רוזן

קשיים בקבוצת הרכישה של "העיר החדשה" בהקמת פרויקט "אסותא באוהאוס וילאג" בתל אביב – קשיי מימון מאחר ובנק לאומי לא יממן את הפרויקט הביא את אחד הרוכשים לבחון חלופות באור בשל החשש מעליית מחירי הדירות.

גליה מאור , מנכ"לית בנק לאומי שלפי ההערכות רכשה דירה בעשרה מיליון שקלים היא שבדקה אפשרויות רכישה אחרות. רוכשים נוספים בפרויקט הם שר הביטחון, אהוד ברק; מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, אלי יונס; רמי קליש, ממייסדי קרן ההון סיכון פיטנגו; האדריכל משה צור; ועורכי הדין הבכירים ישראל קנטור ודליה טל ממשרד קנטור אלחנני טל ושות'.

חברת "העיר החדשה" מנהלת מו"מ עם חברות ייזום ובנייה על שותפות בפרויקט, שלא ברור אפ יהפוך ליזמי ואם השותפות הפוטנציאלית תביא גם לשותפות ברכישת הקרקע. הפיכת הפרויקט ליזמי בחלקו או במלואו ייקר את הפרויקט ומכך חוששים חברי הקבוצה.כמו כן נדחית הדחיה במימוש אופצית הרכישה ל 31 באוקטובר, מה שמייקר את מחיר הקרקע ל 356.7 מיליון שקל בתוספת מעמ לעומת המחיר המקורי – 343 מיליון שקלים.

מחברת קנדה ישראל בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאיר נמסר בתגובה: "נשמח מאוד אם גליה מאור תרכוש דירה בפרויקט, אך כרגע אין שום דבר על הפרק". דובר בנק לאומי מסר כי מאור ובעלה התלבטו בין שתי החלופות, אך בחרו לבסוף בפרויקט "אסותא".

לידיעה המלאה מתוך גלובס ברק רוזן